Yapay gözyaşları

Düşümde bir düşüncenin saçlarımda ağardığını gördüm
Dip köşe hayaletler sarmalı zamanlardan geçtim
Hayal ile gerçek arasında sıkışan anın bir asra bedel olduğunu
Hayat ihmale gelmez düşkünlüklerdi vazgeçişlerdi gördüm

Bin aydan uzun süren geceler gördüm
Bir andan kısa süren asırlar
Zaman hiç olmadığı kadar göreliydi
Görmeliydiniz gördüm

Paslı çivileri vardı günlerin
Tahta kurusu geceler süründü ağlara
Sinek vızıltısından ölümler boşaldı gözlerden
Hiç olmadığım kadar vardım hiç olacağım vardı gördüm

Omzumda yakarışlar birikiyordu gerçek
Kızıl saçlı kadınlar ateşi çağırıyorlardı
Göğüs kafesimden çiçekler nefesleniyordu
Toprağı gördüm. Taşı ve günahı...
Kazara hayatlar bölünüyordu
Hayatın uçurumundan dünyanın sonu; hayal: Gördüm! 

İçimin yangınlarına yağmurlar tutuşuyordu
Güneş ay ve yıldızlar bir bir tutuluyordu
Secdesiz kardeşlerim vardı gördüm
Babalığımın ağzından ölüm Ayetleri
Kimsenin torbasında kıymet bilenmiyordu
Kördü kalbi yaşlanmış analığımın
Ağlamak yüzüne yakışmıyordu gördüm

Pişmanlık bir hırıltıydı gırtlaklarda
Şansızlık hiç bu kadar yol almamıştı
Kimsenin bir adımı atacak nefesi yoktu
Kimsem yoktu kimliğim kişiliğim
Bir düştü bir düşünüş ağarmış bir tel
Yapay bir gözyaşıydı rüyam gördüm

Yorumlar

Popüler Yayınlar