Rüya

Uyandım ve başladı rüya
gülmek için beklemekteydi insanlar
şaka değildi komik değildi
bitti ve gördüm bu bir rüya
uyku dedi biri uyursan biter belki
uyudum bambaşka bir dünya!
bir göz kırpması
bu bir gerçeklik ve hayal toplamı
kapat ve aç
gör ve kör olmak nedir anla!
gördüm kör olmaktı biraz gerçek
çokça rüya... 

ellerim soluk benizli bir çocuktur
elim bir kaza olsa gerek bazen
bazen uyduruk bir espri yaşam
yüzüme gözüme bulaştırdım
yürüyen bir kahkaha gördükleri
beni değil beni değil... 

toprak kokan gözleri vardı çocuğun
parmaklarım çizmişti biliyorum
bir gölgelik kirpiklerinde
ağlamaklı bir gök göz bebeğinde 
biliyorum benim parmaklarım
biliyorum ben çizdim! 

kazara dünyaya gelsek ve bu bir şaka olsa
uykular diken bir terzi kendi uykusunu
kendi kusurunu dikemese..
komik değil yaşamak gülünesi değil!
her kahkaha yaşam elbisesinde bir sökük
gülerek bitirebiliriz belki
gülerek yırta yırta... 
yaşanılası değil bazen dünya
ölünesi değil!

Hafiften bir dokunuş
yumuşak bir ses konsa yüzüme
bir çift ışık hüzmesi aksa gözlerime
ah! Bir kez daha uyusam
ah gerçek bir uyanıklıkla yıkansam
rüyalarımdan silse beni terzi
iğnelense yaşamım
bir kez daha dikilse
beni bir de uyurken görseler...

çizmeyi bilmez ellerim yalan!
gözlerim ellerimden bir çocuk doğurdu
renklerini sildi
soluk bir nefes gibi yapıştırdı parmaklarıma
toprak kokan ellerimdi benim!
bir rüya ne kadar gerçekse
bir insan... 
uyanırken başlayan da o kadar gerçek
ben o kadar insan
ellerim o kadar çocuk
baştan aşağı toprak kokuyorum
baştan aşağı rüya
baştan aşağı insan!.. 


 

Yorumlar

Popüler Yayınlar